Pneumaticzne tylne sprzęgło różnicowe (Haldex)
Sprzęgło pneumatyczne, które zastępuje standardowe sprzęgło (Haldex) tylnego dyferencjału, znacznie poprawiając w ten sposób osiągi Twojego Dustera w terenie, unikając awarii rozłączając tylny dyferencjał w trudnych warunkach.
Oryginalny system wykorzystuje sprzęgło Haledx sterowane elektronicznie przez komputer skrzyni biegów samochodu, co ma tę zaletę, że można włączyć tylną oś podczas jazdy, gdy występuje znaczna utrata przyczepności (trakcji) na przedniej osi (tryb samochodowy).
Główną wadą oryginalnego systemu jest to, że podobnie jak sprzęgło skrzyni biegów, to sprzęgło nagrzewa się i może ulec zniszczeniu, jeśli trakcja 4x4 jest używana agresywnie (a ten rodzaj użytkowania jest specyficzny dla warunków jazdy Off road) i aby temu zapobiec, system trakcji zawiera program ochrony i automatycznego odłączania tylnego mechanizmu różnicowego w przypadku przegrzania.
Rozwiązanie oferowane przez Mudster zastępuje ten system dużo bardziej wytrzymałym, opartym na pneumatycznie sprzężonych zębatkach.
Główną zaletą tego rozwiązania jest niezawodność, przy uruchomionym sprzęgu przyczepność może być wykorzystywana agresywnie bez ryzyka „stracenia” trybu 4x4 przez przegrzanie.
Wadą może być jedynie utrata kontroli przez komputer trakcyjny nad tylnym dyferencjałem co oznaczatrybu jazdy Auto i to zadaniem kierowcy jest wybór odpowiedniego trybu jazdy (4x2 lub 4x4)
Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie